понеділок, 13 березня 2017 р.

У Черкасах хочуть ліквідувати паперові квитанції для оплат комуналки


У Черкасах хочуть змінити концепцію оплати за комунальні послуги. Містянам пропонують назавжди відмовитися від паперових квитанцій за комунальні платежі та перевести сервіс у онлайн-режим. Ті ж, хто ще не користується інтернетом, зможуть сплачувати за комуналку у банківських установах. Про новий проект  vikka.ua розповів директор Міського інформаційно-розрахункового центру Олег Ліходькін.
“Колись у нас була ідея об’єднати всю інформацію щодо комунальних платежів на сайті Черкаської міської ради. Це було б правильно та логічно. На сьогодні ж у Черкасах немає навіть спільних абонвідділів, де можна було б отримати інформацію по всіх рахунках. Звісно, є сайти комунальних підприємств, що надають відповідні послуги. Але, щоб отримати інформацію, на кожен з них доводиться заходити окремо. Тим же, у кого немає інтернету та доступу до нього, щоб з’ясувати комунальні питання, треба ходити по всіх службах”, – зазначає керівник МІРЦу.
Щоб полегшити життя споживачам, його підприємство наразі розробляє програму, завдяки якій черкащани зможуть відслідковувати інформацію про заборгованість, платежі та друкувати собі квитанції через власний онлайн-кабінет. Наразі у підприємстві проводять модернізацію програмного забезпечення. Буде створено сайт, де мешканці зможуть користуватися цією послугою.
Як пояснив директор Міського інформаційно-розрахункового центру, від паперових квитанцій наразі відмовляється багато міст України. До того ж уже багато черкащан користується оплатою комунальних послуг через “Приват24”. Паперовий носій, на його переконання, – це звичка, що залишилася з радянських часів. Сьогодні він не потрібен, та й друк і рознесення квитанцій вартують недешево.
“При оплаті послуг у банківських установах паперову квитанцію мати не обов’язково. Всі банки нами забезпечуються інформацією про заборгованість споживачів”, – зазначив Олег Ліходькін та підкреслив, що новий сервіс має запрацювати у тестовому режимі до літа 2017 року.
За словами Олега Ліходькіна, послуги МІРЦу значно полегшують роботу по обрахунку платежів зокрема для ОСББ.
Щоб обрахувати комунальні послуги, ОСББ доводиться наймати бухгалтерів. Адже потрібно нараховувати квартплату з урахуванням пільг та субсидій, які отримують мешканці. При цьому утримувати бухгалтера на ставці об’єднання не завжди мають змогу.
“Міський інформаційно-розрахунковий центр має програмне забезпечення, яке може здійснювати автоматизований облік та нарахування плати за комунальні послуги з урахуванням встановлених законодавством пільг та нарахованих субсидій. Крім того, ОСББ, які вже користуються нашими послугами, мають доступ до інформації щодо реєстрації за місцем проживання громадян”, – пояснив він та зазначив, що робота бухгалтера у такому випадку зменшується у десятки разів.
Наразі у МІРЦі обслуговується 15 ОСББ, деякі з них працюють з підприємством більше 4 років.
Послуги самого центру коштують в залежності від розміру будинку – від 200 до 250 гривень на місяць. У цю вартість входять друк і рознесення квитанцій на оплату послуг. За словами Олега Ліходькіна, ця сума на вартість комунальних послуг майже не впливає. А користь від надання послуг центру виправдовує витрати, бо знімає зайве фінансово-розрахункове навантаження на ОСББ.
“Достатньо, щоб керівник ОСББ із бухгалтером прийшли до нас із витягом з державного реєстру і банківськими реквізитами. Протягом 30 хвилин ми укладаємо договір. Потім відбувається забезпечення їх доступу до програми. Крім того, ми обмінюємося інформацією з управлінням праці та соціального захисту. Тому відпадає необхідність брати довідки про склад сім’ї та інші дані. Інформація про прийняті платежі та сплачені послуги надходить до нас із банківських установ та відділення Укрпошти. Така ж взаємодія відпрацьована із СУБами та іншими установами, що користуються нашими послугами. Втручання бухгалтера в цей облік потребує мінімальних зусиль”, – розповідає Олег Ліходькін.

Немає коментарів:

Дописати коментар