Термін дії міської Програми розвитку електротранспорту у Черкасах спливає наприкінці цього місяця. Для подальшої роботи та нормального функціонування тролейбусного парку, перевезення пільгових категорій та вчасного отримання працівниками комунального електротранспортного підприємства заробітної плати, потрібно подовжити цю програму з 31 травня 2017 року на наступні роки. Але сьогодні на засіданні виконавчого комітету цього не сталося. Більше того, серед інших пролунала думка — а чи потрібен Черкасам електротранспорт взагалі. Принаймні, так вважає член виконавчого комітету Сергій Гура. Свої доводи він будує на тому факті, що місто постійно змушене виділяти тролейбусному підприємству кошти та закривати його боргові дірки, замість того, аби створити єдине та самоокупне комунальне автотранспортне підприємство. Щоправда, до питання члени виконкому мають повернутися на наступному засіданні.
Втім, з виділених 43 млн грн у цьому році лише на енерговитрати КП «Черкасиелектротранс» прогнозовано витратить 19,5 млн. грн. решта піде на податки та виплату заробітної плати. Крихти залишаться на розвиток, який, між іншим, є головним месседжем Програми. Хоча перед тролейбусниками було поставлено амбітне завдання — розробити заходи та втілити в життя систему електронного квитка. Причому за мінімально можливі кошти.
— Економічно обгрунтований тариф, який би мали платити пасажири тролейбусів, повинен бути не 2 грн, як зараз, а щонайменше — 4 грн 56 копійок, — розповів начальник управління транспорту Черкаського МВК Віталій Москаленко. — Якби він був саме таким, як стверджують у комунальному підприємстві, воно могло би і не розраховувати на постійну «підтримку штанців» міською владою. Фінансової підтримки підприємство також не потребуватиме, якщо ж за проїзд у сумі 2грн 50 копійок платитимуть усі пільговики та усі мешканці міста, які користуються тролейбусним транспортом. Робота нашого парку та його послуги переважно спрямовані на обслуговування пільговиків та пенсіонерів. Різницю у тарифах покриває не держава, а фактично місцева влада. По суті вона знаходиться у складному положенні, адже не може ухвалити непопулярне рішення та позбавити пільг пасажирів. З іншого боку, вимушена постійно (із року у рік) покривати борги підприємства, яке фактично працює собі у збиток.
Які ж наслідки потягне за собою негативне рішення виконкому та якщо Програму розвитку електротранспорту не буде подовжено?
Тоді працівники електротранспортного підприємства знову залишаться із боргами по заробітній платі (це стовідсотково закінчиться страйками і Черкаси це вже проходили), ускладняться роботи з ремонтування рухомого складу, а саме підприємство почне накопичувати борги, за якими, як показує досвід минулих років, потягнуться судові позови, арешт майна та інші великі неприємності, які погрожують поставити питання взагалі про доцільність існування такого комунального підприємства. Щоправда, якщо міська рада знову не підставить своє плече своїм транспортникам.
— Ми просимо членів виконкому визначитись, яке спрямування має бути у КП «Черкасиелектротранс». Якщо соціальне, тоді воно муситиме нести тягар пільгових перевезень, якщо ні, то потрібно прийняти політичне рішення і скасувати їх та значно підвищити тариф, — вважає Віталій Москаленко. — На впровадження електронного квитка для пасажирів електротранспорту, наприклад, місто Львів отримало 10 млн. євро. Звісно, це місто не зовсім доречно порівнювати із Черкасами, але ж Черкасам на все про все виділили лише 1 млн грн, передбачений на організацію єдиного диспетчерського пункту для самого парку. Хоча раніше мова велася про 3 млн 156 тис. грн. На жаль, на один мільйон не буде можливим впровадження електронного квитка з обов’язковими валідаторами для кондукторів, системою контролю дотримання графіку руху та обліку пасажиропотоку.
Прокоментував пан Віталій і закиди члена виконкому Сергія Гури стосовно можливої ліквідації «Черкасиелектротрансу»:
— Можна звісно, як у Китаї, спостерігати з балконів багатоповерхівок , як місто потопає у смороді, а можна потроху, аз можливістю, розвивати екологічний вид транспорту, який ще досі певною мірою рятує місто від тотального забруднення вихлопними газами. Ліквідація такого виду транспорту є непопулярним та недопустимим кроком не лише в Україні, але в усьому світі. Уявіть собі, як можна знищити контактну тролейну мережу в 127 кілометрів, яка вірою і правдою служить Черкасам вже більше 55 років. До речі, такої мережі не має в жодному місті на Україні, окрім Черкас.
Цікавий момент − Програмою, яку не ухвалили члени виконкому, пропонувалось будівництво нової ліній по вул. Героїв Дніпра в обидні боки. Але коштів на це не передбачено.
Тетяна Євгеньєва
Втім, з виділених 43 млн грн у цьому році лише на енерговитрати КП «Черкасиелектротранс» прогнозовано витратить 19,5 млн. грн. решта піде на податки та виплату заробітної плати. Крихти залишаться на розвиток, який, між іншим, є головним месседжем Програми. Хоча перед тролейбусниками було поставлено амбітне завдання — розробити заходи та втілити в життя систему електронного квитка. Причому за мінімально можливі кошти.
— Економічно обгрунтований тариф, який би мали платити пасажири тролейбусів, повинен бути не 2 грн, як зараз, а щонайменше — 4 грн 56 копійок, — розповів начальник управління транспорту Черкаського МВК Віталій Москаленко. — Якби він був саме таким, як стверджують у комунальному підприємстві, воно могло би і не розраховувати на постійну «підтримку штанців» міською владою. Фінансової підтримки підприємство також не потребуватиме, якщо ж за проїзд у сумі 2грн 50 копійок платитимуть усі пільговики та усі мешканці міста, які користуються тролейбусним транспортом. Робота нашого парку та його послуги переважно спрямовані на обслуговування пільговиків та пенсіонерів. Різницю у тарифах покриває не держава, а фактично місцева влада. По суті вона знаходиться у складному положенні, адже не може ухвалити непопулярне рішення та позбавити пільг пасажирів. З іншого боку, вимушена постійно (із року у рік) покривати борги підприємства, яке фактично працює собі у збиток.
Які ж наслідки потягне за собою негативне рішення виконкому та якщо Програму розвитку електротранспорту не буде подовжено?
Тоді працівники електротранспортного підприємства знову залишаться із боргами по заробітній платі (це стовідсотково закінчиться страйками і Черкаси це вже проходили), ускладняться роботи з ремонтування рухомого складу, а саме підприємство почне накопичувати борги, за якими, як показує досвід минулих років, потягнуться судові позови, арешт майна та інші великі неприємності, які погрожують поставити питання взагалі про доцільність існування такого комунального підприємства. Щоправда, якщо міська рада знову не підставить своє плече своїм транспортникам.
— Ми просимо членів виконкому визначитись, яке спрямування має бути у КП «Черкасиелектротранс». Якщо соціальне, тоді воно муситиме нести тягар пільгових перевезень, якщо ні, то потрібно прийняти політичне рішення і скасувати їх та значно підвищити тариф, — вважає Віталій Москаленко. — На впровадження електронного квитка для пасажирів електротранспорту, наприклад, місто Львів отримало 10 млн. євро. Звісно, це місто не зовсім доречно порівнювати із Черкасами, але ж Черкасам на все про все виділили лише 1 млн грн, передбачений на організацію єдиного диспетчерського пункту для самого парку. Хоча раніше мова велася про 3 млн 156 тис. грн. На жаль, на один мільйон не буде можливим впровадження електронного квитка з обов’язковими валідаторами для кондукторів, системою контролю дотримання графіку руху та обліку пасажиропотоку.
Прокоментував пан Віталій і закиди члена виконкому Сергія Гури стосовно можливої ліквідації «Черкасиелектротрансу»:
— Можна звісно, як у Китаї, спостерігати з балконів багатоповерхівок , як місто потопає у смороді, а можна потроху, аз можливістю, розвивати екологічний вид транспорту, який ще досі певною мірою рятує місто від тотального забруднення вихлопними газами. Ліквідація такого виду транспорту є непопулярним та недопустимим кроком не лише в Україні, але в усьому світі. Уявіть собі, як можна знищити контактну тролейну мережу в 127 кілометрів, яка вірою і правдою служить Черкасам вже більше 55 років. До речі, такої мережі не має в жодному місті на Україні, окрім Черкас.
Цікавий момент − Програмою, яку не ухвалили члени виконкому, пропонувалось будівництво нової ліній по вул. Героїв Дніпра в обидні боки. Але коштів на це не передбачено.
Тетяна Євгеньєва
Немає коментарів:
Дописати коментар