26 грудня в прес-центрі черкаської обласної газети "Нова Доба" взяв участь у підсумковій прес-конференції щодо підсумків першого півріччя 2017/2018 навчального року.
Захід відбувся за участі моїх заступників Оксани Сімушіної та Валентини Ткаченко, ректора КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників» Наталії Чепурної, депутата обласної ради голови постійної комісії з питань освіти, науки, культури, молодіжної політики та спорту обласної ради Володимира Доманського, директора обласного інклюзивного ресурсного центру Світлани Скляр, представників закладів освіти Черкас та області.
У рамках прес-конференції поінформували про стан справ у галузі, відзначили досягнення освітян.
Третій рік поспіль область займає чільне місце за показниками Міністерства освіти і науки України, за що хочу висловити подяку всій освітянські родині».
Основне завдання, яке стояло перед галуззю в цьому році - це педагогічні інновації, адже галузь має жити інноватикою, новітніми технологіями і ці технології мають стати невід’ємною частиною освітнього процесу.
Так, на Черкащині функціонує 29 інноваційних шкіл, 28 із них забезпечено мультимедійним обладнанням та, у рамках реалізації проекту ДФРР придбано сучасне комп’ютерне обладнання для 84 кабінетів фізики, хімії, біології. На інноваційні школи використано 46,04 млн. грн.
В області реалізуються обласні Програми: підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти та впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків».
У 2017 році в рамках реалізації означених програм для шкіл області придбано, на засадах спів фінансування, 15 наборів робототехніки ЛЕГО (з обласного бюджету виділено близько 3 млн. грн); 3 шахові кабінети; 13 навчальних кабінетів (математики, фізики, біології, географії, інформатики, «Захист Вітчизни» та інші); 5 лінгафонних кабінетів; 990 комп'ютерів, у тому числі 23 навчальні комп'ютерні комплекси.
Усі заклади загальної середньої освіти, шкільні бібліотеки комп’ютеризовані та підключені до мережі Інтернет.
Стовідсотково охоплено підвезенням до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності. У 2017 році придбано 8 одиниць автотранспорту (7 на умовах співфінансування (50 % − за рахунок залишків освітньої субвенції, 50 % − за рахунок коштів місцевих бюджетів) та один для Єрківської ОТГ за кошти місцевого бюджету).
Педагогічні та учнівські колективи 126 закладів освіти області беруть участь у дослідно-експериментальній роботі, з них 40 – у експериментах всеукраїнського рівня, 86 – регіонального.
88 колективів реалізують науково-педагогічні проекти, 16 з яких всеукраїнського масштабу. Загалом інноваційною діяльністю в різних напрямах охоплено 214 закладів освіти, що на 85 закладів більше, ніж у 2016 році.
За результатами зовнішнього незалежного оцінювання у 2017 році 4 випускника отримали по 200 балів.
У січні 2017 року вперше в Україні на Черкащині відбувся регіональний турнір з робототехніки ЛЕГО „FIRST LEGO League“, у якому взяло участь 10 учнівських команд області. У березні 2017 року дві команди інноваційних шкіл Черкаської області (Золотоніська гімназія імені С. Д. Скляренка Золотоніської міської ради та Черкаська гімназія № 9 імені О. М. Луценка Черкаської міської ради) стали переможцями Всеукраїнського фестивалю „ROBOfirst“ і досить успішно представили Україну у Відкритому Європейському чемпіонаті FIRST LEGO League в Данії.
У вересні 2017 року на базі комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» розпочав діяльність перший в Україні навчально-тренінговий центр STEM-освіти.
Особлива увага приділяється національно-патріотичному вихованню. Проводиться робота щодо розвитку українського козацтва. З 1 вересня 2016 року у кожному районі та містах обласного значення створено козацькі класи з числа учнів 5-8 класів. У 2017 році до їх числа додалося ще 22 новостворених класи (414 учнів). Наразі в області функціонує вже 54 козацьких класи, у яких навчається 1 043 учні.
У варіативній складовій навчальних планів означених класів передбачено поглиблене вивчення історії козацтва, предметів духовно-морального спрямування, функціонування військово-патріотичних гуртків тощо.
Володимир Доманський наголосив, що освітня галузь постійно знаходить підтримку з боку депутатського корпусу та обласного керівництва. Принагідно запевнив у подальшій співпраці.
Про здійснювану роботу щодо упровадження інклюзивної освіти в області розповіла Оксана Сімушіна.
Зросла кількість закладів освіти з інклюзивною формою навчання. Їх мережа нараховує 102 заклади (у 2016 році – 87 закладів). Відповідно збільшилась кількість дітей, охоплених інклюзивною формою навчання, яких нараховується 205 осіб (у 2016 році – 173). Для роботи з особливими дітьми введено 76 посад асистента вчителя (у 2016 році – 53). У закладах освіти створюються умови для вільного доступу дітей з обмеженими фізичними можливостями.
Про інноваційну діяльність у сфері освіти розповіла Наталія Чепурна. Зокрема, Наталія Миколаївна поінформувала про діяльність навчально-тренінгового центру STEM-освіти, на базі якого постійно відбувається навчання та підвищення кваліфікації учителів-інноваторів, які є в авангарді упровадження засад нового закону "Про освіту".
Роботу з підготовки професійних кадрів в області висвітлила Валентина Ткаченко, яка окремо зупинилася на питаннях соціального партнерства, створення нових навчально-практичних центрів, працевлаштування випускників закладів профтехосвіти.
Так, відбулися зміни в мережі закладів - утворено Багатопрофільний регіональний центр професійної освіти у Черкаській області.
Створено 2 навчально-практичні центри з професій «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування»; «Швачка. Кравець. Закрійник».
Запроваджено елементи дуальної форми навчання, що забезпечує максимальне наближення умов навчання до виробництва.
У рамках налагодження державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти, при обласній державній адміністрації створено регіональну раду професійно-технічної освіти, до складу якої увійшли представники освітніх закладів, бізнесу та влади. Це сприятиме координації діяльності заінтересованих органів та організацій, зокрема щодо визначення регіонального замовлення на підготовку фахівців робітничих кадрів, модернізації мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти і підвищення ефективності їх роботи.
Про відповідність освітніх пропозицій ПТЗО попиту регіонального ринку праці свідчить рівень затребуваності випускників. Показник працевлаштування випускників закладів професійної (професійно-технічної освіти) за набутою робітничою професією у 2017 році становить 97 %, що є одним з найвищих показників в Україні.
Світлана Скляр розповіла про діяльність інклюзивного ресурсного центру, що діє на базі обласної психолого-медико-педагогічної консультації, Серед означених питань - спектр надання послуг, проведення навчання, залучення партнерів, співпраця з громадськими організаціями, фондами, використання досвіду практичної діяльності ІРЦ інших країн.
Також слово мали керівники закладів освіти.
Про досягнення у рамках реалізації обласної програми "Інноваційні школи Черкащини" розповіла Ірина Топчій, директор Черкаської гімназії №9 ім. О.М. Луценка Черкаської міської ради.
Про роботу з національно-патріотичного виховання, долучення до волонтерської роботи, співпрацю з військовими частинами розповів директор Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Анатолій Шулежко.
Учитель початкових класів Золотоніської спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради Альона Назарова поділилася власним досвідом упровадження стандартів Нової української школи.
Захід відбувся за участі моїх заступників Оксани Сімушіної та Валентини Ткаченко, ректора КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників» Наталії Чепурної, депутата обласної ради голови постійної комісії з питань освіти, науки, культури, молодіжної політики та спорту обласної ради Володимира Доманського, директора обласного інклюзивного ресурсного центру Світлани Скляр, представників закладів освіти Черкас та області.
У рамках прес-конференції поінформували про стан справ у галузі, відзначили досягнення освітян.
Третій рік поспіль область займає чільне місце за показниками Міністерства освіти і науки України, за що хочу висловити подяку всій освітянські родині».
Основне завдання, яке стояло перед галуззю в цьому році - це педагогічні інновації, адже галузь має жити інноватикою, новітніми технологіями і ці технології мають стати невід’ємною частиною освітнього процесу.
Так, на Черкащині функціонує 29 інноваційних шкіл, 28 із них забезпечено мультимедійним обладнанням та, у рамках реалізації проекту ДФРР придбано сучасне комп’ютерне обладнання для 84 кабінетів фізики, хімії, біології. На інноваційні школи використано 46,04 млн. грн.
В області реалізуються обласні Програми: підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти та впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків».
У 2017 році в рамках реалізації означених програм для шкіл області придбано, на засадах спів фінансування, 15 наборів робототехніки ЛЕГО (з обласного бюджету виділено близько 3 млн. грн); 3 шахові кабінети; 13 навчальних кабінетів (математики, фізики, біології, географії, інформатики, «Захист Вітчизни» та інші); 5 лінгафонних кабінетів; 990 комп'ютерів, у тому числі 23 навчальні комп'ютерні комплекси.
Усі заклади загальної середньої освіти, шкільні бібліотеки комп’ютеризовані та підключені до мережі Інтернет.
Стовідсотково охоплено підвезенням до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності. У 2017 році придбано 8 одиниць автотранспорту (7 на умовах співфінансування (50 % − за рахунок залишків освітньої субвенції, 50 % − за рахунок коштів місцевих бюджетів) та один для Єрківської ОТГ за кошти місцевого бюджету).
Педагогічні та учнівські колективи 126 закладів освіти області беруть участь у дослідно-експериментальній роботі, з них 40 – у експериментах всеукраїнського рівня, 86 – регіонального.
88 колективів реалізують науково-педагогічні проекти, 16 з яких всеукраїнського масштабу. Загалом інноваційною діяльністю в різних напрямах охоплено 214 закладів освіти, що на 85 закладів більше, ніж у 2016 році.
За результатами зовнішнього незалежного оцінювання у 2017 році 4 випускника отримали по 200 балів.
У січні 2017 року вперше в Україні на Черкащині відбувся регіональний турнір з робототехніки ЛЕГО „FIRST LEGO League“, у якому взяло участь 10 учнівських команд області. У березні 2017 року дві команди інноваційних шкіл Черкаської області (Золотоніська гімназія імені С. Д. Скляренка Золотоніської міської ради та Черкаська гімназія № 9 імені О. М. Луценка Черкаської міської ради) стали переможцями Всеукраїнського фестивалю „ROBOfirst“ і досить успішно представили Україну у Відкритому Європейському чемпіонаті FIRST LEGO League в Данії.
У вересні 2017 року на базі комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» розпочав діяльність перший в Україні навчально-тренінговий центр STEM-освіти.
Особлива увага приділяється національно-патріотичному вихованню. Проводиться робота щодо розвитку українського козацтва. З 1 вересня 2016 року у кожному районі та містах обласного значення створено козацькі класи з числа учнів 5-8 класів. У 2017 році до їх числа додалося ще 22 новостворених класи (414 учнів). Наразі в області функціонує вже 54 козацьких класи, у яких навчається 1 043 учні.
У варіативній складовій навчальних планів означених класів передбачено поглиблене вивчення історії козацтва, предметів духовно-морального спрямування, функціонування військово-патріотичних гуртків тощо.
Володимир Доманський наголосив, що освітня галузь постійно знаходить підтримку з боку депутатського корпусу та обласного керівництва. Принагідно запевнив у подальшій співпраці.
Про здійснювану роботу щодо упровадження інклюзивної освіти в області розповіла Оксана Сімушіна.
Зросла кількість закладів освіти з інклюзивною формою навчання. Їх мережа нараховує 102 заклади (у 2016 році – 87 закладів). Відповідно збільшилась кількість дітей, охоплених інклюзивною формою навчання, яких нараховується 205 осіб (у 2016 році – 173). Для роботи з особливими дітьми введено 76 посад асистента вчителя (у 2016 році – 53). У закладах освіти створюються умови для вільного доступу дітей з обмеженими фізичними можливостями.
Про інноваційну діяльність у сфері освіти розповіла Наталія Чепурна. Зокрема, Наталія Миколаївна поінформувала про діяльність навчально-тренінгового центру STEM-освіти, на базі якого постійно відбувається навчання та підвищення кваліфікації учителів-інноваторів, які є в авангарді упровадження засад нового закону "Про освіту".
Роботу з підготовки професійних кадрів в області висвітлила Валентина Ткаченко, яка окремо зупинилася на питаннях соціального партнерства, створення нових навчально-практичних центрів, працевлаштування випускників закладів профтехосвіти.
Так, відбулися зміни в мережі закладів - утворено Багатопрофільний регіональний центр професійної освіти у Черкаській області.
Створено 2 навчально-практичні центри з професій «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування»; «Швачка. Кравець. Закрійник».
Запроваджено елементи дуальної форми навчання, що забезпечує максимальне наближення умов навчання до виробництва.
У рамках налагодження державно-приватного партнерства у сфері професійної освіти, при обласній державній адміністрації створено регіональну раду професійно-технічної освіти, до складу якої увійшли представники освітніх закладів, бізнесу та влади. Це сприятиме координації діяльності заінтересованих органів та організацій, зокрема щодо визначення регіонального замовлення на підготовку фахівців робітничих кадрів, модернізації мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти і підвищення ефективності їх роботи.
Про відповідність освітніх пропозицій ПТЗО попиту регіонального ринку праці свідчить рівень затребуваності випускників. Показник працевлаштування випускників закладів професійної (професійно-технічної освіти) за набутою робітничою професією у 2017 році становить 97 %, що є одним з найвищих показників в Україні.
Світлана Скляр розповіла про діяльність інклюзивного ресурсного центру, що діє на базі обласної психолого-медико-педагогічної консультації, Серед означених питань - спектр надання послуг, проведення навчання, залучення партнерів, співпраця з громадськими організаціями, фондами, використання досвіду практичної діяльності ІРЦ інших країн.
Також слово мали керівники закладів освіти.
Про досягнення у рамках реалізації обласної програми "Інноваційні школи Черкащини" розповіла Ірина Топчій, директор Черкаської гімназії №9 ім. О.М. Луценка Черкаської міської ради.
Про роботу з національно-патріотичного виховання, долучення до волонтерської роботи, співпрацю з військовими частинами розповів директор Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Анатолій Шулежко.
Учитель початкових класів Золотоніської спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради Альона Назарова поділилася власним досвідом упровадження стандартів Нової української школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар