Сьогодні відбулись профспілкові збори колективу КП "Черкасиелектротранс" (тролейбусний парк). Вже, мабуть, немає в Черкасах людини, котра б не знала про проблеми на цьому комунальному підприємстві. Так, заклад комунальний, за законом власником його є громада міста. Та чи влаштовує це "слуг черкаського народу" - мера, виконком, міську раду? Очевидно, що ні. Тому й протягом вже декількох років ситуація залишається напруженою. Вже неозброєним оком видно, що усіма можливими й неможливими засобами це підприємство тягнуть у яму банкрутства. Постійні заборгованості заробітної платні, масові скорочення працівників, нелюдські умови праці наштовхують саме на таку думку.
Збори почалися з того, що до конференц-зали, де вони проводилися, прийшли непрохані гості - заст. директора О.Ворона і ще один чоловік, якого працівники не хотіли бачити на своїх зборах. На зауваження ведучої зборів, голови профкому Лідії Бут непрошені ніяк не відреаговували. Прийшлося втрутитися одному з запрошених гостей - депутатові Черкаської обласної ради Анаьолію Бондаренкові, який їх і вивів із зали.
Ведуча зборів повідомила, що минулого тижня, щляхом листа до профспілкового комітету, працівників повідомлено про те, що посади 102 кондукторів буде скорочено. Офіційно посади хочуть назвати по-іншому: кондуктор-контролер, однак за штатним розкладом їх буде вже 75. Чекають на скорочення ще декілька категорій працівників. Керівництво «Черкасиелектротрансу» постійно залякує працівників. Днями, не криючись, на зборах недвозначно людям сказано: хто підпишеться за страйк, (а декого навіть не за страйк, а за бажання долучитися до трудових спорів) — роботи не бачитиме. Крім того, люди скаржаться, що на них діють ще й шляхом обману. Так, у листі до профкому причину рішення про скорочення було вказано - зменшення рухомого складу парку, хоча ніякого зменшення не намічається, а зі слів директора, очікується поповнення складу. В.О. директора підприємства, представник регіоналів П.Кучер вже шостий керівник за останні два роки. На посаді він 9 місяців. Звичайно, йому на зборах прийшлось тримати відповідь на найболючіші питання від працівників. Та відповіді його конкретики не мали. "Скорочення поки що не передбачаються..." (а навіщо було писати офіційні листи-повідомлення про це до профкому?), "Сецхарчування скоро буде...", "Вся ваша біда в тім, що тариф на перевезення не задовольняє підприємство, а рентабельність можна досягти лише піднявши його до 6 гривень (!!!)" Звичайно, такі відповіді директора викликали лише гіркі посмішки у тролейбусників.
На зборах виступили запрошені туди депутати обласної ради А.Бондаренко, Н.Старікова та депутат-комуніст І.Костогриз.
Депутати Черкаської обласної ради від опозиції А.Бондаренко та Н.Старікова
Депутати-опозиціонери висказали своє бачення вирішення проблеми: звернення до Черкаської міської ради про перегляд умов договорів та режиму роботи приватних автобусних маршрутів, звернутися до мера міста Одарича, аби той відстояв у "Азота" подаровані 15 тролейбусів (напередодні минулорічних виборів до Верховної ради почесний президент ВО "Азот" В. Жуковська, як кандидат в депутати, подарувала Черкасам ці тролейбуси, але, позаяк депутатом її не обрали, то свій "подарунок та забрала назад). Також депутати порадили директорові займатися не виконанням настанов зацікавлених у банкрутстві підприємства осіб, а відстоювати разом з колективом інтереси Тролейбусного парку і, як приклад, вийти разом з очолюваним колективом завтра на акцію протесту.
Збори почалися з того, що до конференц-зали, де вони проводилися, прийшли непрохані гості - заст. директора О.Ворона і ще один чоловік, якого працівники не хотіли бачити на своїх зборах. На зауваження ведучої зборів, голови профкому Лідії Бут непрошені ніяк не відреаговували. Прийшлося втрутитися одному з запрошених гостей - депутатові Черкаської обласної ради Анаьолію Бондаренкові, який їх і вивів із зали.
Ведуча зборів повідомила, що минулого тижня, щляхом листа до профспілкового комітету, працівників повідомлено про те, що посади 102 кондукторів буде скорочено. Офіційно посади хочуть назвати по-іншому: кондуктор-контролер, однак за штатним розкладом їх буде вже 75. Чекають на скорочення ще декілька категорій працівників. Керівництво «Черкасиелектротрансу» постійно залякує працівників. Днями, не криючись, на зборах недвозначно людям сказано: хто підпишеться за страйк, (а декого навіть не за страйк, а за бажання долучитися до трудових спорів) — роботи не бачитиме. Крім того, люди скаржаться, що на них діють ще й шляхом обману. Так, у листі до профкому причину рішення про скорочення було вказано - зменшення рухомого складу парку, хоча ніякого зменшення не намічається, а зі слів директора, очікується поповнення складу. В.О. директора підприємства, представник регіоналів П.Кучер вже шостий керівник за останні два роки. На посаді він 9 місяців. Звичайно, йому на зборах прийшлось тримати відповідь на найболючіші питання від працівників. Та відповіді його конкретики не мали. "Скорочення поки що не передбачаються..." (а навіщо було писати офіційні листи-повідомлення про це до профкому?), "Сецхарчування скоро буде...", "Вся ваша біда в тім, що тариф на перевезення не задовольняє підприємство, а рентабельність можна досягти лише піднявши його до 6 гривень (!!!)" Звичайно, такі відповіді директора викликали лише гіркі посмішки у тролейбусників.
На зборах виступили запрошені туди депутати обласної ради А.Бондаренко, Н.Старікова та депутат-комуніст І.Костогриз.
Депутати Черкаської обласної ради від опозиції А.Бондаренко та Н.Старікова
Депутати-опозиціонери висказали своє бачення вирішення проблеми: звернення до Черкаської міської ради про перегляд умов договорів та режиму роботи приватних автобусних маршрутів, звернутися до мера міста Одарича, аби той відстояв у "Азота" подаровані 15 тролейбусів (напередодні минулорічних виборів до Верховної ради почесний президент ВО "Азот" В. Жуковська, як кандидат в депутати, подарувала Черкасам ці тролейбуси, але, позаяк депутатом її не обрали, то свій "подарунок та забрала назад). Також депутати порадили директорові займатися не виконанням настанов зацікавлених у банкрутстві підприємства осіб, а відстоювати разом з колективом інтереси Тролейбусного парку і, як приклад, вийти разом з очолюваним колективом завтра на акцію протесту.
Попередній керівник Андрій Наумчук зміг
за півроку вивести «Черкасиелектротранс» з кризи. Тоді підприємство
позбулося боргів. Однак пізніш Наумчука перевели на іншу роботу, а
Кучер, якого призначили на його місце, довів організацію «до ручки».
Директор Петро Кучер не забуває про
свої «шкурні» питання. На території Тролейбусного парку перебувають 7
його особистих автобусів «Вольво». За оренду платиться символічна сума,
близько 250 грн. на місяць. Автобуси чекають свого часу… А тролейбуси,
очевидно, вже не дочекаються, коли зміниться керівництво…
Запрошеного ж депутата-комуніста я слухати не залишився...
Запрошеного ж депутата-комуніста я слухати не залишився...
Немає коментарів:
Дописати коментар