четвер, 11 серпня 2016 р.

Апдейт по податковій реформі. Серпень 2016

                                 
Вчора відбулося чергове засідання робочої групи Мінфіну по податковій реформі. Був присутній міністр фінансів Олександр Данилюк зі своїми заступниками, голова офісу реформ Яна Бугримова, депутати Тетяна Острикова і Оксана Продан, представники ДФС і бізнес-асоціацій. Мінфін представив останню версію змін до Податкового кодексу.

Якщо ці зміни пройдуть Парламент - це буде, звичайно, великий крок до звільнення підприємств від настирливого сервісу податкової служби. Але давайте по порядку.

1. Бази даних, які зараз знаходяться в ДФС, будуть передані до Мінфіну. Для цього буде створено нове підприємство або департамент. Будуть нарешті розділені функції технічного адміністрування баз даних і функції безпосередньо податкової служби. Технічний адміністратор буде відповідати за зберігання даних (в ДФС зараз безслідно зникають терабайти інформації), за доступ до баз (зараз ДФС вручну змінює будь-які дані за будь-який період), за розробку програмного забезпечення та його модернізацію. Це прорив, чесно вам скажу. Якщо штат нового підприємства підбереться креативний - нас чекає сервіс аля Приватні. Уявляєте, щотижня презентація нових фішок від Мінфіну ☺

2. Адміністрування ПДВ буде покращено, буде єдиний реєстр відшкодування ПДВ замість двох від Насирова-Хомутинника. Практика колективної або солідарної відповідальності буде припинена. Солідарна відповідальність - це коли сумлінний платник відповідає за податкові ями, які були десь в ланцюжку. Кожному доведеться відповідати за себе. Представники податкової хотіли залишити старий порядок, але один з авторів 3357 Михайло Соколов знову і знову конкретними прикладами відстояв нову редакцію, показавши неспроможність їх аргументів. Замість того, щоб зупиняти реальні схеми - податківці звикли тиснути на тих, хто на виду, у кого є що взяти. Зрештою заступник міністра Євген Капінус виніс вердикт - «залишаємо в новій редакції» - кожен відповідає за себе.

3. Для запобігання схем «скручування», коли купуються пилососи, а продаються огірки, впроваджується моніторинг за кодами товару. Імпортери заповнюють всі 12 розрядів коду, внутрішні виробники - спочатку 4 розряду, а в майбутньому - теж 12.

4. Податок на прибуток. Мінфін пропонує звільнити від податку на прибуток підприємства з оборотом до 3 млн. Запропонований авторами 3357 податок на виведений капітал замість податку на прибуток поки не прийнятий. Мінфін вніс свої пропозиції щодо прискореної амортизації, що асоціюється з торішніми пропозиціями Яресько-Макєєвої. Ми продовжуємо відстоювати свій інноваційний варіант, який дозволить податковим органам «копатися» в документах підприємств. У п'ятницю - наступний раунд, по прибутку.

5. Електронний кабінет. Тут все добре. Податківці поки не розуміють, як це, і що це, і як без особистого спілкування. І особливо великі платники податків, що було очікувано, теж хочуть особистого спілкування і податкового офісу в їх обласному місті. Дискреції працює в двох напрямках. На жаль, корупція вигідна не тільки податківцю, але і підприємцю, коли ставки податків дуже високі.

6. Ставки. Вони поки залишаються незмінними. Радник Павло Кухта пояснює це так: «А що ми скажемо пенсіонерам?» Ну в тому сенсі, що потрібно більше грошей до бюджету збирати. На мої питання - «А як же економія від верифікації? А як же контрабанда? А як же злодійство ПДВ? »Відповідь одна:« робиться ». Але поки це враховувати не можна. Так що поки зниження ставок не буде.

7. І, нарешті, найболючіше питання - податкова міліція. У законопроекті з переліку функцій податкової служби викреслена функція забезпечувати виконання своїх функцій податковою міліцією, вибачте за тавтологію. Також підрозділи податкової міліції виключені зі списку контролюючих органів. І ще - тепер не тільки податкової міліції, а й БУДЬ правоохоронним органом заборонено брати участь у перевірках платників.

В цілому - це великий плюс, велика перемога, якщо ... Якщо пройде через Парламент. Я коли читаю це зміни в кодекс, я не вірю, що вигодонабувачі поточних схем допустять таке. Не вірю, що це відбувається у мене на очах, за мого життя. І відчуваю, що як в минулому році ми воювали ПРОТИ Мінфіну, так в цьому доведеться воювати ЗА.



Що я вважаю необхідно підтримувати:

1. Все, що пропонує Мінфін.

2. Податок на виведений капітал, якщо він піде окремим законопроектом (автори - Олександр Шемяткін і Тетяна Шевцова).

3. Закон про податкову поліцію 4228 (автори - Тетяна Острикова, Андрій Журжій, Святослав Дубина, Олександр Шемяткін і ін).

4. Законопроект про комплексне зміні розділу ПДВ в ПКУ (без депонування, максимальним спрощеним адмініструванням і автоматичною побудовою звітності по ПДВ), який тільки пишеться і скоро буде готовий (автори концепції - Ольга Богданова, Дмитро Михайленко, Сергій Довгаль та ін.).
     


Немає коментарів:

Дописати коментар