Вчора відбулося чергове засідання робочої групи Мінфіну по податковій реформі. Був присутній міністр фінансів Олександр Данилюк зі своїми заступниками, голова офісу реформ Яна Бугримова, депутати Тетяна Острикова і Оксана Продан, представники ДФС і бізнес-асоціацій. Мінфін представив останню версію змін до Податкового кодексу.
Якщо ці зміни пройдуть Парламент - це буде, звичайно, великий крок до звільнення підприємств від настирливого сервісу податкової служби. Але давайте по порядку.
1. Бази даних, які зараз знаходяться в ДФС, будуть передані до Мінфіну. Для цього буде створено нове підприємство або департамент. Будуть нарешті розділені функції технічного адміністрування баз даних і функції безпосередньо податкової служби. Технічний адміністратор буде відповідати за зберігання даних (в ДФС зараз безслідно зникають терабайти інформації), за доступ до баз (зараз ДФС вручну змінює будь-які дані за будь-який період), за розробку програмного забезпечення та його модернізацію. Це прорив, чесно вам скажу. Якщо штат нового підприємства підбереться креативний - нас чекає сервіс аля Приватні. Уявляєте, щотижня презентація нових фішок від Мінфіну ☺
2. Адміністрування ПДВ буде покращено, буде єдиний реєстр відшкодування ПДВ замість двох від Насирова-Хомутинника. Практика колективної або солідарної відповідальності буде припинена. Солідарна відповідальність - це коли сумлінний платник відповідає за податкові ями, які були десь в ланцюжку. Кожному доведеться відповідати за себе. Представники податкової хотіли залишити старий порядок, але один з авторів 3357 Михайло Соколов знову і знову конкретними прикладами відстояв нову редакцію, показавши неспроможність їх аргументів. Замість того, щоб зупиняти реальні схеми - податківці звикли тиснути на тих, хто на виду, у кого є що взяти. Зрештою заступник міністра Євген Капінус виніс вердикт - «залишаємо в новій редакції» - кожен відповідає за себе.
3. Для запобігання схем «скручування», коли купуються пилососи, а продаються огірки, впроваджується моніторинг за кодами товару. Імпортери заповнюють всі 12 розрядів коду, внутрішні виробники - спочатку 4 розряду, а в майбутньому - теж 12.
4. Податок на прибуток. Мінфін пропонує звільнити від податку на прибуток підприємства з оборотом до 3 млн. Запропонований авторами 3357 податок на виведений капітал замість податку на прибуток поки не прийнятий. Мінфін вніс свої пропозиції щодо прискореної амортизації, що асоціюється з торішніми пропозиціями Яресько-Макєєвої. Ми продовжуємо відстоювати свій інноваційний варіант, який дозволить податковим органам «копатися» в документах підприємств. У п'ятницю - наступний раунд, по прибутку.
5. Електронний кабінет. Тут все добре. Податківці поки не розуміють, як це, і що це, і як без особистого спілкування. І особливо великі платники податків, що було очікувано, теж хочуть особистого спілкування і податкового офісу в їх обласному місті. Дискреції працює в двох напрямках. На жаль, корупція вигідна не тільки податківцю, але і підприємцю, коли ставки податків дуже високі.
6. Ставки. Вони поки залишаються незмінними. Радник Павло Кухта пояснює це так: «А що ми скажемо пенсіонерам?» Ну в тому сенсі, що потрібно більше грошей до бюджету збирати. На мої питання - «А як же економія від верифікації? А як же контрабанда? А як же злодійство ПДВ? »Відповідь одна:« робиться ». Але поки це враховувати не можна. Так що поки зниження ставок не буде.
7. І, нарешті, найболючіше питання - податкова міліція. У законопроекті з переліку функцій податкової служби викреслена функція забезпечувати виконання своїх функцій податковою міліцією, вибачте за тавтологію. Також підрозділи податкової міліції виключені зі списку контролюючих органів. І ще - тепер не тільки податкової міліції, а й БУДЬ правоохоронним органом заборонено брати участь у перевірках платників.
В цілому - це великий плюс, велика перемога, якщо ... Якщо пройде через Парламент. Я коли читаю це зміни в кодекс, я не вірю, що вигодонабувачі поточних схем допустять таке. Не вірю, що це відбувається у мене на очах, за мого життя. І відчуваю, що як в минулому році ми воювали ПРОТИ Мінфіну, так в цьому доведеться воювати ЗА.
Що я вважаю необхідно підтримувати:
1. Все, що пропонує Мінфін.
2. Податок на виведений капітал, якщо він піде окремим законопроектом (автори - Олександр Шемяткін і Тетяна Шевцова).
3. Закон про податкову поліцію 4228 (автори - Тетяна Острикова, Андрій Журжій, Святослав Дубина, Олександр Шемяткін і ін).
4. Законопроект про комплексне зміні розділу ПДВ в ПКУ (без депонування, максимальним спрощеним адмініструванням і автоматичною побудовою звітності по ПДВ), який тільки пишеться і скоро буде готовий (автори концепції - Ольга Богданова, Дмитро Михайленко, Сергій Довгаль та ін.).
Немає коментарів:
Дописати коментар