неділю, 26 березня 2017 р.

Історія однієї фотографії. Хто цей дідусь з паличкою, якого затримували троє омонівців в День Волі

Фотографія дідуся з тростиною, якого затримують троє омонівців на акції в День Волі в Мінську, розійшлася по медіа та соціальних мереж. TUT.BY знайшов героя ілюстрації і дізнався, що йому все-таки вдалося уникнути затримання.
Фото: svaboda.org
Яну Грибу 80 років. В руки омонівців він потрапив, коли помітив, як міліція б'є двох хлопців. Не витримав, підійшов до них і сказав все, що думає. Після цього вирішили затримати і його.
- Омонівці підскочили - і мене під руки. Не стільки я вже йшов, скільки вони мене несли. І занесли в автозак. Туди ще кинули кілька жінок, хлопців, навіть одного кореспондента. Повезли нас від площі Якуба Коласа за філармонію і зупинилися. Там стали перевантажувати з нашого автозаку в сусідній. Почалася метушня, люди стали вилазити з автозаку. Молодий і прудконогий хлопець як рвонув тікати - омонівці кинулися за ним. Скориставшись моментом, я прошмигнув за автозак. Йшов і навмисне шкутильгав ще більше, ніж зазвичай, щоб інші омонівці мене вже не чіпали. Вони і не чіпали. Так я втік, - розповідає дідусь.
Ян Гриб народився в 1936 році на Поліссі в селі Куршіновічі на кордоні Ляховічскій і Ганцевицький районів.
- Коли після війни більшовики почали в Західній Білорусі створювати колгоспи, молодь стала розбігатися, закривши очі, на всі боки. В основному на російські нескінченні поля і всякі заводи, де потрібна була хороша робоча сила. Російські більшовики охоче вербували туди білорусів, бо знали, що працьовиті. Так я опинився в Росії і до 1960-го року там жив, потім приїхав і вступив до університету, - згадує він.
За фахом дідусь - інженер-електронік. До пенсії читав лекції в Мінському коледжі електроніки. Також він стояв біля витоків БНФ і Товариства білоруської мови. Зараз є головою ради товариства в Жовтневому районі Мінська.
На акції протесту, за його словами, ходить постійно і його часто затримують.
- Мене і судили, і штрафували, і били, ой-ой-ой, згадувати просто прикро, - зазначає він.
Ще Ян Гриб пише вірші. У лісі під Дзержинському він побудував своїми руками дерев'яний будинок з піччю. У ньому жив 15 років. Там же збирав і однодумців.
- Я це називав «широким шляхетським прийомом». У моїх друзях ходив, світлої пам'яті, Геннадій Буравкін, Ригор Бородулін, Михась Скобла, Володимир Орлов ... Всі були у мене на маєтку. Зараз я не можу там жити, бо пройшов тільки рік після інфаркту. Відновлююся по чуть-чуть, - говорить він.
На несанкціоновану владою акцію в День Волі Ян Гриб пішов, тому що вважає цей день великим національним святом.
- Хоч напівмертвий буду, але піду, - сказав він.

Немає коментарів:

Дописати коментар