пʼятницю, 18 серпня 2017 р.

Сало з самогонкою


Давно хотів написати, і все відкладав. Тема ніжна і тонееесенька.
Про жадібних українських артистів,які виступають "за ідею".
В черговий раз слухаю в телефоні запрошення на фестиваль.
В черговий раз зітхну, подивлюся графік виступів в комп'ютері і ,мабуть, погоджуся знову.
Дітки ж чекають. Я не можу дітям відмовити...
Ох ці запрошення!
Вони майже всі однакові.Звучать вони так: "Ми вас дуже любимо, приїздіть виступати до нас на фестиваль! У нас такі дітки,так вас чекають! І ми чекаємо! Але грошей у нас немає, тож ми вас погодуємо і салом пригостим із самогонкою!"
Я не їм сала і не вживаю самогонку.
Може мені відкрити магазин, який буде називатися "Сало і самогонка"?
Якщо я погоджусь на подібну систему оплати, то на середньооптову торгівлю вистачить.
Ну це жарт.
Я не жадібний. І не скупий. Я теж волонтер. Я теж гуманіст і люблю дітей, людей, студентів, біженців,учнів, і людство в цілому.
Окрім якцапів звичайно.
Я часто виступаю "за ідею", безкоштовно, з концертами на фронті, в дитбудинках і інтернатах.
Таких як я українських артистів багато.
Всі "ідейні". А як же бути українському артисту в Україні не "ідейним"?
Але не думайте ,що артист виступає виключно заради власного задоволення.
Це робота.Така ж сама, як і всі інші роботи- таксистів, мулярів, чи лікарів.
І артист заробляє собі на життя своєю роботою.
Не краде, а заробляє.
Питання - якщо організація(компанія, фірма, група активістів і т.ін.) організовує фестиваль, чи свято, і запрошує артиста, то не платити гонорар - це нормально?
Я розумію що у вас немає грошей, що всі бідні і всі волонтери, всі гуманісти, а артист - безсовісний і хоче ,скотиняка така, отримати плату за свою роботу.
Але.
Якщо ви привезли і поставили сцену, встановили світло і прожектори, найняли звукорежисера і дим-машину, встановили біотуалети, найняли охорону і придбали бейджики і стрічечки-пропуска, то , очевидно ,що на це гроші є.
Я не вірю що звукорежисер буде працювати без грошей. Не вірю, що компанія, яка привозить, миє і дезинфікує біотуалети,робить це безкоштовно. І ще в багато чого не вірю.
Я чомусь думаю, що глядачі приходять подивитися не на сцену і звукорежисера, і не на біотуалети, а, все-таки, на нас, артистів.
Тому, готуючи фестиваль, організовуючи сцену, звук, світло і решту "ніштяків", і не платити при цьому артистам - це скотство.
Це ніби ви купили в свою улюблену ванну кімнату прекрасну італійську керамічну плитку, чудовий клей, кольорову затирку і кутнички з поріжками і викликали майстра -плиточника ,щоб він вам все це чудо безкоштовно приліпив на місце.
Чомусь здається, що він не буде працювати безплатно.
Ще раз - я не жадібний і теж все розумію, і часто погоджуюсь на подібні "розклади".
Бо треба. Треба.
Глядачам, людям.
Треба робити щось українське. Це дорожче грошей.
І на цьому "грають".
Не всі. Є й ідейні організатори. Вар'яти і фанатики своєї справи. Таких я навчився визначати. Але і помиляюся часто.
Я знову послухаю про "нема грошей", знову зітхну і погоджуся.
Знову подивлюся на шикарну сцену і освітлення, на феєрверки і шоу на фестивалі, порадію за організаторів, яким знову вдалося неможливе - провести ще один фестиваль.
Завдяки і нам , безкоштовним артистам.
Але чому артисти ,на яких приходить глядач, мають не однакові права із тими ж освітлювачами чи фірмами по мийці біотуалетів?
Типу - "будь вдячний, що ми тобі дозволяємо виступати на нашій сцені"?
Якщо вже артистам не платите, то всім не платіть. Так чесно.
А якщо всім, то всім. А то - ми маємо бути волонтерами і "за ідею", а інші ні.
Це не стосується якогось конкретного фестивалю, чи свята. Це загальна тенденція, яку я спостерігаю багато років в Україні.
Справедливості ради, скажу, що не всі такі. Але ж є ! Є!
Цікаво почитати коменти від братів-артистів-музикантів.
Чи може я вигадую?
                                     Сашко Лірник

Немає коментарів:

Дописати коментар