вівторок, 20 червня 2017 р.

Чорнобаївці просять пустити через Дніпро до Черкас… “Титанік”

Цими днями практично всі місцеві ЗМІ повідомили радісну новину – у Черкасах розпочали річкові пасажирські перевезення, і це нібито має означати старт навігаційного сезону на Дніпрі.
– Ідея відновлення пасажирських перевезень по Дніпру була озвучена рік тому керівником підприємства «Нібулон» Олексієм Вадатурським, коли він приїжджав до Черкас і зустрічався з міським головою, – розповів заступник черкаського мера Генадій Шевченко. – Олексій Опанасович тоді висловив бажання відновити річкове сполучення саме по історичних місцях уздовж Дніпра. Стояло завдання привернути увагу до проблеми річкового сполучення, до уможливлення річкових вантажних перевезень. Одним із засобів для цього керівник «Нібулону» вважав запровадження пасажирських перевезень від Миколаєва до Києва через Чигиринщину, Черкаси, Канів – щоб люди згадали, що таке пересуватися водним транспортом, що таке бачити Україну з води.
З цією метою, як зазначив Геннадій Шевченко, і було придбано 4 річкових пасажирських судна на підводних крилах із потужними і дуже економічними голландськими двигунами. Поки що вони здійснюватимуть промо-тури за домовленостю з містами та організаціями наддніпрянських міст, щоб наголосити на важливості цього проекту. Завданням черкаської влади є організація прийому та обслуговування пасажирських річкових суден («ракет»).
– З кінця 1980-их років Україна тільки тим і займалася, що знищувала річковий флот. Вантажопотік упав у 14 разів. Прийшла пора його відродити, – зазначив присутній на заході народний депутат України Олег Петренко. – У всьому світі держава плекає річковий флот. Бо він зменшує навантаження на автошляхи і є екологічно чистим видом транспорту. У нашій державі річковий флот обкладено різноманітними податками. Фактично, його знищено. І ось зараз, коли закривають міст через Дніпро, відразу постає проблема зв’язку з лівим берегом. Тому ми з Андрієм Вадатурським хочемо ініціювати зміни до законодавства, які помогли би відродити річковий флот України. Це допоможе заощадити мільярди на ремонті доріг…
Підтримуючи світлі перспективи відновлення річкового флоту та пасажирських перевезень на Дніпрі, «щоб бачити Україну з води», сьогодні все ж таки більш нагальною проблемою є річкове сполучення лівого та правого берегів. Особливо в таких критичних ситуаціях, як ремонт мосту, та відповідно різкого обмеження транспортного зв’язку між берегами. На жаль, ремонтні роботи черкаської дамби та мосту знову перетворилися майже в стихійне лихо, до якого ні дорожники, ні влада не були чомусь повністю готові. Хоча про ремонт на цій стратегічній транспортній артерії говорили давно і багато, але нині нічого, крім обмеження руху через міст та об’їзду за тридев’ять земель не запропонували. Принаймні, у владців було чимало часу, щоб підготуватися до обмеження руху між берегами і на час ремонтних робіт розгорнути через Дніпро пантонну переправу. До речі, таким чином ще й перевірити готовність до можливих дій для з’єднання берегів у надзвичайних та й навіть воєнних ситуаціях…
Ну, а найоптимальнішим варіантом було б відновлення річкових пасажирських перевезень між населеними пунктами лівобережжя і Черкасами. Цікаво, що таке сполучення невеликими суднами існувало, щоправда, ще при Союзі, і було у свій час перекреслене, як і увесь річковий флот. Жителі Чорнобаївщини досьогодні згадують ті славетні часи судноплавства між двома берегами і з великим оптимізмом сприйняли інформацію про можливе його відродження. До речі, як кажуть фахівці, зараз не потрібно занадто великих фінансових витрат для облаштування причалів, які уже тут функціонували. У тому ж Ірклієві Чорнобаївського району, який знаходиться якраз навпроти Черкас, довгий час діяв цілий вантажний порт, що приймав і баржі, і пасажирські судна. Сьогодні ж, врешті-решт, між берегами можуть ходити невеликі пасажирські судна, а не величезні «Титаніки»…
Ідею відродження річкового сполучення між лівобережними районами і Черкасами підтримали більшість сільських рад Чорнобаївщини, які звернулися до обласної влади з такою пропозицією. Напевне, це був би перший реальний крок на шляху до повноцінного відродження судноплавства на Дніпрі. Може, це менш піарно, ніж катати дітей по Дніпру до Сокирно, але саме те, що найбільше потрібно нашим землякам сьогодні. До речі, і на перспективу…
Леонід Даценко

Немає коментарів:

Дописати коментар